wtorek, 17 listopada 2015

tylko ludzi żal


modne się zrobiło kolorowanie zdjęć na fb
wszyscy jesteśmy Francuzami, krzyczy fejsik
przepraszam, ja nie jestem
nie byłam też Charlie
ciekawe, dlaczego wszyscy nie byli Rosjanami, tymi z rozwalonego w Egipcie samolotu?
bardzo, bardzo współczuję ludziom, którzy zginęli w imię cudzych chorych idei
w zamachach, gdziekolwiek
żal mi ich bliskich, rodzin rosyjskich i rodzin francuskich
boję się terrorystów – dowolnej narodowości i dowolnego wyznania
bo terrorystą jest dla mnie rodzimy kibol
i chora z nienawiści plująca jadem fanatyczna katoliczka
ale nie ruszają mnie takie akcje
uważam, że to puste gesty, trochę na pokaz
i nie wiem, czy cokolwiek może w wielkim świecie zmienić zwykły człowieczek
jesteśmy zabawkami w rękach polityków i szaleńców
boję się tej bezradności

2 komentarze:

  1. Pięknie i mądrze rzecz ujęłaś.
    Ale co do Rosjan, to chyba dopiero dzisiaj dowiedziałam się, że to jednak z pewnością był zamach bombowy. Przedtem utrzymywano, że to usterka samolotu, błąd pilota, a spekulacje o nagłej eksplozji uciął sam WP. Ja podejrzewałam, że to był zamach, i to odczucie towarzyszy mi za każdym razem, gdy pomyślę o tych, co lecieli do Smoleńska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku nie mam takiego odczucia... W ogóle przeczuć nie miewam, albo całkiem jakieś takie pokrzywione. Pewnie dlatego nie mogę wygrać w totka :)

      Usuń